onsdag 6 november 2013

RBL: delar av Fan Collection 2.0

Mitt favoritmärke RBL har släppt the Fan Collection 2.0. Folk har skickat in sina önskemål till Ji, några få har blivit utvalda. Det jag gillar med processen är att man får veta så mycket om inspirationen bakom färgen. Det gör det hela roligare, och mer än bara en färg. Det är sex färger i kollektionen, jag valde två av dom.

Såå vi börjar med Lucciole, en lite sot-aktig lila (blir svarta kanter, nästan lite duochrome-aktig) med skimmer i guld och grönt. Idén till färgen kommer från Mindy, och här är inspirationen:

Lucciole, or fireflies in Italian, remind me of the most magical time in my childhood when I was still innocent and the world was a safe and magical place. This color is reminiscent of the color of a deepening summer night sky after sundown, between dusk and midnight. In my mind's eye, I see interspersed throughout this glorious base, random flecks of blue and/or green iridescent luminescent flecks (like the ones that are visible in Cuprum) that randomly sparkle when the light hits it, reminiscent of the fireflies' sparks of light. 

Det är ju lite pissigt med solljus de delar av dagen när jag har fritid, så bilderna blir dessvärre därefter. Men det är en jättefin lila färg, gillar starkt den sotiga egenskapen.




Nästa färg är Lotus Elise, en stark mörkrosa färg med massor av glitterpartiklar i. Candice har önskat/skapat färgen:

"My dream RBL would be something that I have wanted to see Ji do for a while - the inspiration came from a unique and rare gemstone found mostly in Sri Lanka: the padparadscha sapphire. While most sapphires are blue, this one stands out amongst the rest as it varies in color from pink to orange, spanning all the range in between. RBL has some very lovely pale and girly pinks, but this pink would be different. I envision the gold shimmer to run as a thread throughout (like the flash of orange running through Piu Mosso), while the orange microglitter would be more visible. Because these three colors (pink, orange and gold) are analogous on the color wheel (next to each other), the result will be a seamless blend of shades that would work well with each other, allowing this polish to be worn by those who are daring, as well as those a little more reserved."






Det är ett lack där det händer något hela tiden tack vare allt glitter. Jag är vanligtvis inte överförtjust i rosa lack (lacket var mer rosa än jag trodde när jag köpte det), men Lotus Elise är snyggt! Det som gör det för min del är den starka färgen (ingen mesrosa här inte) i kombination med komplexiteten som glittret bidrar med. Starka färger är nice, speciellt i november :) Dessutom passar det utomordentligt bra till tröjan jag hade på mig igår! Bilderna klarar inte att göra lacket rättvisa, det ser mycket mer "kompakt" ut färgmässigt på bilderna än vad det är i verkligheten. Basen är nästan lite geleaktig, vilket bidrar till att framhäva glittret väldigt fint.

Bägge färgerna är täckande och sitter bra. Har tre lager på bilderna, hade gått bra med två också.

Inga kommentarer: