måndag 28 mars 2011

RBL Iconic/Ironic Collection

För några månader sedan förhandsbeställde jag lacken ur Iconic/Ironic Collection. I lördags damp de ned i brevlådan! Här kommer en första glimt av lacken från min synvinkel.

Först ut är Recherché, en mörk krämig lila som ger ett lite "dammigt" uttryck. Trots att den är så mörk ser den inte svart ut, som så många mörka lack ofta gör - speciellt i svag belysning. Tror den här kommer bli väldigt användbar, en mörk sofistikerad lila passar till mycket.


Nästa lack är Insouciant. Den är mörkare än jag förväntade, en positiv överraskning. Gråtonad lila med lavendel-/blåtonat mikrogritter i. Stilig och uttrycksfull. Insouciant var det lack jag var minst intresserad av när jag såg bilderna av kollektionen första gången, och jag hade tänkt skippa det i beställningen. Men det fick följa med iallafall, och när jag öppnade paketet var det faktiskt detta lack jag ville prova först. Så fel kan man ha...


Iconoclast är ett lack med svart bas och mikroglitter som reflekterar massa olika färger, men det vita är mest framträdande. Jag gillar svarta lack, och jag gillar svarta lack där det händer lite mer än att allt bara är... svart. Jämfört med Nubar Dark Castle (som jag använde som bas till mina zebranaglar) är detta lack mer svart i basen. Det är kul att det kommit ett lack som är verkligt svart men som ändå reflekterar andra färger.


Till sist, Decorous. Färgen på choklad-milk shake? En varm beige/brun med mikroglitter som reflekterar vitt ljus. Det är lätt att neutrala bruna lack blir tråkiga. Men även i Decorous händer det så mycket i själva lacket att det inte är någon risk. Det är en väldigt vacker neutral färg.


Sammanfattningsvis då: fyra väldigt fina och användbara lack. Jag är så glad att Decorous uppfyllde mina förväntningar, och jag är positivt överraskad av Insouciant. Intrycket av kollektionen är att dom är uttrycksfulla men väldigt sofistikerade. Funkar i alla möjliga sammanhang med andra ord. Formulan är utomordentligt bra, lacket glider på och täcker gott och väl i två lager. Något att leka med i vår!

Inga kommentarer: